Kaca Mata Aku







Aku
Menilai sesuatu
dari sudut pandangan berbeza

Tidak seperti kamu
Bila aku berkata
Mungkin
engkau menilai aku
biasa-biasa

Namun
AWAS!
Bila aku mula diam
Mute seribu bahasa
Aku mula berfikir

Merancang strategi
Selidik implikasi
Memperinci segala peluang
Bertindak bila adanya ruang!

AWAS KAMU!
Kamu merancang tentang masa hadapan
Namun aku lebih terkedepan
InsyaAllah
Dengan izin Tuhan
Tercapai impian

Kamu
Menilai insan2 lain
Dengan kaca mata songsang
Apa hak kamu?

Maka
Berkaca matakan kematangan
Aku mula menilai
Tidak hanya memandang
Aku memerhati

Biar mereka mencemuh
Biar aku ditekan jatuh
Asalkan prinsip ku Teguh

Selagi selari
Landasan syariat
Akan ku menilai
Setiap sesuatu
Dengan
Kaca Mata Aku



Original Post

7 September 2012
Nukilan : Pemimpin Bersaudara

0 Idee für Izzah:

Post a Comment

 

Appreciation

Thank you for coming. Please come again. May Allah bless.

Twitter Updates

Es tut mir leid. The owner does not have any account burung biru yet.

Meet The Author

I am Izzah Kudo. Please enjoy every letter. It is specially present for you ♥